ZE SVĚTA TEORETICKÉ PŘÍPRAVY

04.09.2012 21:40

Mostečtí Andělé šprtají 28 signálů. Ve Švédsku jich je 120, tvrdí kouč

Skvělý rozjezd do sezony prožívají házenkářky Baníku Most, které ve středu hrají čtvrtfinále poháru v Jindřichově Hradci. Nový trenér Dušan Poloz hráčky učí nové herní kombinace. "Je to práce na tři roky," tvrdí.

Hrajeme Rudu! I signál rozverně pojmenovaný podle klubového manažera Rudolfa Junga využívají házenkářky Mostu. Ale pozor: zatímco loni to byl jejich jediný systém, letos jich pod novým trenérem šprtají 28."Když přijdete do švédského nároďáku, dají vám bichli, kde je 120 kombinací. A řeknou: Zítra to hrajeme," líčí kouč druhého celku interligy Dušan Poloz. "Ono to vypadá, že házená je na náhodu, ale naopak to jsou všechno nacvičené pohyby. Filip Jícha by mohl vyprávět. V Kielu určitě mají systémy, které jsou natrénované na každý metr. Udělají krok o 30 centimetrů doprava a nevyjde to. Jsou to dokonalosti a já jsem maximalista."Jaká změna pro Černé anděly! "Loni byl náš základní signál Ruda," tvrdí střelkyně Hana Martinková. "A vlastně jediný," doplňuje křídlo Martina Vysloužilová.Změnou trenéra Kuťky za Poloze se změnilo i herní pojetí Mostu, oba razí odlišný přístup.

"Dřív jsme hrály spíš individualisticky, nebyl nějaký systém jako teď. A já jsem za něj ráda. Líbí se mi, že přijdu do útoku a rozehrávka řekne, co máme hrát," kvituje to reprezentantka Martinková. Chválí si i její parťačka z národního týmu Vysloužilová: "Víme, co dělat, není to jen na náhodu. Už neběháme sem a tam a nečekáme, která z nás se rozhodne vystřelit. Je to pro nás zábavnější. "Za jeden házenkářský "semestr" se všechno nedá naučit. "Není to práce na tři měsíce ani na rok. Můj bývalý trenér pan Hargaš tvrdil, že herní systém dostanete do týmu až za tři roky, dřív ne. Já se s tím ztotožňuju. Jen nevím, jestli budu mít tolik času," pousmál se Poloz. Anděly hodlá přiblížit k mezinárodní házené, rychlé a dynamické. "Cílem je naučit něco, co holky čeká venku, když půjdou do zahraničí." Jak se házenkářky biflují Polozovy systémy? "Já nerozdával knížečky. Střední spojky jsem postavil před tabuli a ony to kreslily. Ostatní holky si dělaly zápisky."Brblaly, samozřejmě. "Tvrdí, že je toho moc. Ale je důležité mít to v hlavě, aby bylo z čeho vybírat. Pro samotný zápas pak vypíchnu tři čtyři základní signály, které by měly na soupeře fungovat."Martinková podotýká: "Zvládneme se to naučit, ale nejtěžší je sehrání všech šesti na hřišti." Podle Poloze nejsou kvůli signálům ani potlačeny schopnosti jednotlivců: "Systém je na začátku postupného útoku, ale na závěr přichází individuální činnost. A taky, když kombinace nevyjde. Což se děje často."

 

AT: Zajímavý článek. Ani se snad nechce domýšlet, jak by se v naší hře mohly projevit třeba čtyři nacvičené založení útoku, 4 signály rozehrání přímého kopu a třeba dva u autového vhazování...

Diskusní téma: Ze světa teoretické přípravy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek